AcademIAS-130- Student Wellbeing Census

Dear Parents,

Greetings from International Academic School, Dubai.

Last year, over 64,000 students completed our first-ever Dubai Student Wellbeing Census. More than 90% of students in Grades 6 to 9 provided responses about their wellbeing, relationships, engagement and lifestyle. Results from the Census are helping Dubai schools to support our students to flourish.

This initiative is supported by His Highness Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum, Vice President and Prime Minister of the UAE and Ruler of Dubai, who reflects that:

“We will seek to create a society where our people’s happiness is paramount, by sustaining an environment in which they can truly flourish.”

Once again, all students in Grades 6 to 9 in Dubai private schools will be invited by KHDA to participate in the second Dubai Student Wellbeing Census, during November/December 2018.

The Census asks students about their:

  • Social and emotional wellbeing/happiness
  • School relationships and engagement
  • Physical health, lifestyle and after school activities

This year, students in Grades 10 to 12 will also be invited by KHDA to participate in the Census based on requests from the Dubai school community to expand the Census. Senior students will receive the same Census as junior grades but with some additional questions on hope, resilience, perfectionism, and distress. Students at IAS will be participating in this study during the week December 9-13.

The Census is not a test and there are no right or wrong answers. Student responses will be kept confidential and no one at KHDA or at the school will be able to use the results to identify individuals.

The participation of each student will assist the government and schools to develop programmes and activities that aim to improve student wellbeing. Once the results have been collected, schools will receive a report in early 2019 about the overall happiness and wellbeing of their students, as well as overall results for all students in Dubai.

Thank you for your attention.

Best Regards,

Haleema Karout

Superintendent

Read the circular: AcademIAS-130- Student Wellbeing Census

 

الموضوع: تعداد صحة وسعادة التلاميذ

السادة أولياء الأمور الكرام،

أسعد الله أوقاتكم بكل خير،

 أكمل أكثر من 64,000 طالب / طالبة في العام الماضي مسح جودة الحياة بنسخته الأولى في دبي، حيث قدم أكثر من 90% من الطلبة في الصفوف الدراسية من السادس إلى التاسع إجابات حول جودة حياتهم وعلاقاتهم ومدى تفاعلهم في مدارسهم وأسلوب حياتهم. وستساهم نتائج مسح المدارس في دبي على دعم و تحسين جودة حياة طلبتنا.

و ننطلق في ذلك كله من مقولة رائدة لصاحب السمو الشيخ محمد بن راشد آل مكتوم نائب رئيس الدولة رئيس مجلس الوزراء حاكم دبي حفظه الله، قال فيها:

“وظيفة الحكومات خلق البيئة التي يستطيع الناس أن يحققوا فيها سعادتهم، نعم وظيفة الحكومات هي تحقيق السعادة”

و للعام الثاني على التوالي وبتوجيه من هيئة المعرفة والتنمية البشرية في دبي سيشارك جميع الطلبة في الصفوف من السادس إلى التاسع في المسح الشامل لجودة حياة الطلبة في دبي، خلال الفترة من نوفمبر الى ديسمبر 2018. ويطرح المسح الشامل على الطلبة أسئلة حول الجوانب التالية:

  • مستوى السعادة / جودة الحياة في الجانبين العاطفي والاجتماعي.
  • العلاقات داخل المدرسة و التفاعل مع المجتمع.
  • الصحة البدنية وأسلوب الحياة والانشطة بعد الدوام المدرسي.

وبناءً على ملاحظات مدارس دبي فقد اقترحوا توسيع المسح ليشمل هذا العام أيضا الطلبة الكبار في الصفوف الدراسية من العاشر إلى الثاني عشر حيث سيتلقى الطلبة الكبار نفس المسح ولكن مع بعض الأسئلة الإضافية عن الأمل والمرونة والكمالية والضيق. سيشارك طلاب مدرستنا في هذه الدراسة خلال الأسبوع من 9- 13 ديسمبر.

والجدير ذكره أن المسح لا يعد اختباراً ولا توجد إجابات صحيحة أو خاطئة، وتتأكد هيئة المعرفة من الحفاظ على سرية إجابات الطلبة ولن يتمكن أي شخص من استخدام النتائج لتحديد الافراد.

و من شأن مشاركة الطلبة في هذا المسح مساعدة الجهات الحكومية والمدرسة في تطوير برامج وأنشطة تهدف الى الارتقاء بجودة حياة الطلبة ومستوى سعادتهم، وستحصل كل مدرسة من المدارس في بدايات 2019 على تقرير خاص حول سعادة وجودة حياة طلبتها علاوة على النتائج العامة لكافة الطلبة في دبي.

وتفضلوا بقبول فائق الإحترام،

د. حليمة قاروط

مديرة المدرسة

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.