ACADEMIAS-30 – Parents Communication with School Staff

Dear Parents,

The primary goal of the school leadership at International Academic School is to build a learning environment which is safe, secure, and conducive to learning for all students at all times. Additionally, the intent of the school leadership here is to work with all parents and to build a collaborative and productive working environment. Hence, the school leadership is at this time issuing this circular as an official Code of Communication which is expected to be abided by and respected by all parents at all times.

This decision has been reached due to some cases of continued harassment, bullying, and verbally aggressive manner in which some parents have spoken to school staff which has unfortunately – on several occasions – escalated to physically aggressive behaviors towards our school staff. Since all the above incidents occurred in the presence of students, staff members, and parents, and since such actions jeopardize the safety and security of both students and staff here at IAS, this is to confirm that these acts ARE NOT and CANNOT BE TOLERATED!

Despite our clear verbal and written communication with different parents concerning such behaviors, these incidents continue to occur. Due to the way some parents have spoken to our staff, our staff members continue to feel intimidated and bullied by such unacceptable behavior.

Therefore, in light of the above incidents and their seriousness in nature, the school leadership at IAS hereby clarifies and confirms the following terms and conditions:

  1. Arrival and Dismissal Policies – as well as all school standard policies, procedures, and practices – must be strictly adhered to at all times. As stipulated in these policies and procedures, parents are NOT allowed to conduct at-the-classroom-door meetings with staff during morning arrival or dismissal. It is imperative that teachers and staff are focused on students to maintain the safety and security of all students during both arrival and dismissal. Therefore, both arrival and dismissal times are not viable times to conduct parent-teacher meetings.
  2. Parents are NOT allowed inside the school building and corridors during instructional times, during morning arrival, and/or during afternoon dismissal unless prior written permission is provided by the School Principal.
  3. All meetings with teachers must be scheduled by written communication with the school leadership via the e-mail: parent.meeting@ias-dubai.ae . A member of the school leadership and management team will be present at all meetings between parents and teachers. Additionally, all meetings will be documented with meeting minutes which are expected to be signed by both parents and teacher during the meeting, and which can be made available to parents.
  4. As per UAE governing laws, parents are restricted from recording and/or videotaping school staff. The law specifically stipulates that no party shall record another party without the other party’s consent; otherwise this would be deemed as a crime in UAE.
  5. It has come to the attention of the school leadership that parents use social media – i.e. whatsapp groups, facebook, instagram, snapchat and the same – to discuss school matters. This is to clarify that such social media channels are meant to facilitate parents’ discussions and follow up on academic matters relating to homework and/or assessments. However, in cases where such channels are used negatively to badmouth or scheme against the school in any aspect or form, then the school reserves the full right to escalate the matter to the attention of Knowledge and Human Development Authority (KHDA) in Dubai.

Failure to abide by any of the above mentioned terms will result in an immediate action to be taken by the School Administration Leadership and Management as follows:

  1. Parents will not be allowed to enter the school.
  2. Parents will not be allowed to register student(s) the following school year.
  3. In extreme cases, the school will seek the approval from KHDA regarding immediate expulsion the student’s whose Parents involve in such acts.
  4. Taking all legal actions as per UAE law.

Thank you for your attention.

Best Regards,

Dr. Haleema Karout

School Principal

Read the Circular: ACADEMIAS-30 – Parents Communication with School Staff

الموضوع: تواصل أولياء الأمور مع موظفي المدرسة

السادة أولياء الأمور الكرام،،

يكمن الهدف الرئيسي للقيادة المدرسية في المدرسة الأكاديمية الدولية في بناء بيئة تعليمية آمنة وسليمة ومؤاتية لتعلم جميع الطلاب في الأوقات كافة. بناء على ذلك، يتمثل غرض الإدارة المدرسية هنا بالعمل جنباً إلى جنب مع أولياء الأمور جميعاً لبناء بيئة عمل تعاونية ومنتجة. وبالتالي فإن هذه الإدارة تقوم في هذا الوقت بإصدار هذه الرسالة الرسمية التي من شأنها إلتزام أولياء الأمور جميعاً بالعمل بفحواها واحترامها على الدوام. وقد تم التوصل إلى هذا القرار بسبب بعض حالات المضايقات المتكررة وممارسة العنف والتعدي لفظياً من قبل بعض أولياء الأمور على موظفي المدرسة والذي للأسف تطور- في إحدى المرات – إلى التعدي جسدياً على موظفينا في المدرسة. بما أن جميع الحوادث المذكورة أعلاه وقعت أثناء حضور الطلاب والموظفين وأولياء الأمور، وبما أن هذه الأعمال تعرض سلامة وأمن كل من الطلاب والموظفين للخطرفي المدرسة الأكاديمية الدولية، فإننا نقر مؤكدين على أنه لا ولن يمكن تحمل هذه الأفعال على الإطلاق!

وعلى الرغم من تواصلنا الشفهي والكتابي الواضح مع مختلف أولياء الأمور فيما يتعلق بهذه السلوكيات، فإن هذه الحوادث لا تزال تحدث، ونظراً للطريقة التي تحدث بها بعض أولياء الأمور مع موظفينا فإن موظفينا لا يزالون يشعرون بالتهديد والتخويف من جراء هذا السلوك غير المقبول.

ولذلك ونظراً للحوادث المذكورة أعلاه وجدية هذه المواقف، فإن إدارة المدرسة الأكاديمية الدولية توضح الشروط والأحكام التالية:

  1. يجب أن يتم دائماً التقيد الصارم بسياسات وصول الطلاب وانصرافهم بالإضافة إلى جميع السياسات والإجراءات والقواعد المدرسية الراسخة. وكما هو منصوص عليه في هذه السياسات والإجراءات، لا يسمح لأولياء الأمور بإجراء اجتماعات عند باب الفصل الدراسي مع المدرسين وقت وصول الطلاب صباحاً أو وقت الإنصراف من المدرسة لأنه من الضروري أن يركز المعلمون والموظفون خلال هذين الوقتين على الطلاب للحفاظ على سلامتهم وأمنهم جميعاً حيث أن وقتي الوصول إلى المدرسة والإنصراف منها لا يعتبران مناسبين لإجراء اجتماعات أولياء الأمور مع المعلمين.
  2. لا يسمح لأولياء الأمور بالتواجد في الممرات خلال أوقات التدريس وخلال وصول الطلاب صباحاً و / أو خلال إنصرافهم بعد الظهر ما لم يتم الحصول على إذن خطي مسبق من قبل مديرة المدرسة.
  3. يجب أن يتم جدولة جميع الإجتماعات مع المعلمين من خلال التواصل المكتوب مع الإدارة المدرسية عبر البريد الإلكتروني: parent.meeting@ias-dubai.ae. وسوف يكون موظفاً من فريق القيادة المدرسية وواحداً من الإدارة المدرسية حاضرين في جميع الاجتماعات بين أولياء الأمور والمعلمين. علاوةً على ذلك، سيتم توثيق جميع الاجتماعات بمحاضر الإجتماع التي يفترض أن يوقع عليها كل من أولياء الأمور والمعلم خلال الاجتماع وسوف تكون في متناول أولياء الأمور مباشرة بعد الاجتماع.
  4. وفقاً للقوانين التي تحكمها دولة الإمارات العربية المتحدة، يمنع منعاً باتاً تسجيل و / أو تصوير شرائط فيديو لموظفي المدرسة، وينص هذا القانون تحديداً على أنه لا يجوز لأي طرف أن يسجل لطرف آخر دون موافقة الأخير؛ وإلا فإن ذلك يعتبر جريمة في دولة الإمارات العربية المتحدة.
  5. قد لفت انتباه إدارة المدرسة استخدام أولياء الأمور لوسائل التواصل الاجتماعي – أي مجموعات الواتساب أو الفيسبوك أو الإنستاجرام أو السناب شات وغيرها – لمناقشة المسائل المدرسية. بناء على ذلك نوضح أن مثل هذه القنوات لوسائل التواصل الاجتماعي تهدف إلى تسهيل مناقشة أولياء الأمور ومتابعة المسائل الأكاديمية المتعلقة بالواجبات المنزلية و / أو الامتحانات. وعليه فإنه في الحالات التي تستخدم فيها مثل هذه القنوات بشكل سلبي لشتم المدرسة أو الموظفين أو التآمر ضدهما في أي شكل من الأشكال، ستحتفظ المدرسة حين ذلك بالحق الكامل في رفع هذه المسألة فوراً إلى هيئة المعرفة والتنمية البشرية في دبي.

يؤدي عدم الالتزام بأي من الشروط المذكورة أعلاه إلى اتخاذ إجراء فوري من قبل إدارة المدرسة، وذلك على النحو التالي:

  1. لن يسمح لأولياء الأمور بدخول المدرسة.
  2. لن يسمح لأولياء الأمور بتسجيل الطالب أو الطلاب خلال السنة الدراسية التالية.
  3. في الحالات القصوى، ستلتمس المدرسة موافقة هيئة المعرفة والتنمية البشرية على الطرد الفوري للطالب الذي لا يلتزم أولياء أمره بفحوى هذه الرسالة.
  4. اتخاذ جميع الإجراءات القانونية وفق قانون دولة الإمارات العربية المتحدة.

 وتفضلوا بقبول فائق الاحترام،

حليمة قاروط

مديرة المدرسة

Leave a Reply

Your email address will not be published.