AcademIAS-29-Professional Development Day

Dear IAS Families,

Greetings from International Academic School, Dubai.

Welcome again to a wonderful 2018-2019 school year! As I sit down to write this letter I would like to express how happy I am to have the opportunity to serve the IAS Learning Community. I consider it a privilege!

With your support, our expert, dedicated, and caring staff will work hard to keep our students safe while supporting their academic and social-emotional growth. Together, let’s focus all our energy to make sure that it is evident that our students are growing adequately in a school community that constantly strives for excellence and equity.

IAS Leadership believes that it is critical for teachers to have ongoing and regular opportunities to learn from each other. Ongoing professional development keeps teachers up-to-date on new research on how children learn, emerging technology tools for the classroom, new curriculum resources, and more. The best professional development is ongoing, experiential, collaborative, and connected to and derived from working with students and understanding their culture.

IAS has some of the most qualified teachers in the country, and we are extremely proud of our teaching staff. We work hard to assure that every class has a teacher with the appropriate background, experience, and credentials for his or her current teaching assignment. We believe that a caring, competent, and qualified teacher for every child is the most important ingredient in our school reform, and we want to assure you that we consider all our teachers to be fully qualified for their positions. All of our teachers have college degrees and many have advanced degrees. In addition, every teacher continues his or her own learning through professional development activities and our teachers are evaluated each year to make sure that their teaching skills remain at the highest possible level.

As per our KHDA approved calendar – which we have communicated with you earlier and which we have posted on our school website and portal – I would like to remind you that this coming Thursday, September 27, 2018 will be a Teacher Professional Development Day. Henceforth, Thursday 27/09/2018 will be an OFF day for all IAS students.

By allocating specific professional development days on our calendar throughout the academic year, we make sure to gear our efforts and attention to meet two very important recommendations on the school inspection report by Dubai School Inspection Bureau (DSIB):

  1. The senior leadership team must further develop teachers’ understanding of the curriculum standards and how to implement them effectively in the classroom to meet the varying needs of all students in all subjects.

 

  1. The school must ensure that teachers consistently provide challenging, well-planned learning opportunities that focus on the development of skills in all subjects, particularly in English, Mathematics, and Science.

According to our KHDA –Approved Calendar (which has already been communicated with you), here is a reminder of all days and dates where students will be at home and our staff will be busy with Professional Development at school or outside the school:

  • Thursday, September 27, 2018 – Professional Development Day 1
  • Thursday, October 18, 2018 – Professional Development Day 2
  • Thursday, November 15, 2018 – Professional Development Day 3
  • Thursday, February 14, 2019 – Professional Development Day 4
  • Thursday, March 14, 2019 – Professional Development Day 5
  • Sunday, April 21, 2019 – Professional Development Day 6
  • Sunday, April 28, 2019 – Professional Development Day 7
  • Sunday, May 5, 2019 – Professional Development Day 8

On a last note, I would like to confirm that NO parent meetings will be scheduled on these days as all staff will be inundated with training and the whole leadership team will be working with teachers on these days at school or outside the school.

I believe that working with parents is an important aspect of our efforts to help students learn and we welcome your interest in us. And I look forward for your cooperation, understanding, and support.

Please, feel free to call the office at 04-2800993 if you have any questions.

Thank you for your attention.

Best Regards,

Dr. Haleema Karout

School Principal

Read the circular: AcademIAS-29-Professional Development Day

الموضوع: مسائل التطوير المهني للمعلمين في المدرسة الأكاديمية الدولية

السادة أولياء أمور طلاب المدرسة الأكاديمية الدولية الكرام،،

تحية طيبة لكم من المدرسة الأكاديمية الدولية في دبي.

نرحب بكم مرة أخرى في العام الدراسي 2018-2019 الرائع، ويسرني أثناء كتابتي هذه الرسالة أن أعبر عن مدى بهجتي بأن تتاح لي الفرصة لخدمة المجتمع التعليمي في المدرسة الأكاديمية الدولية، وإني لأعتبر ذلك امتيازاً حقيقياً.

وبدعمكم سيعمل موظفونا المتخصصون والمخلصون والعاملون بجد للحفاظ على أمان طلابنا مع دعم نموهم الأكاديمي والاجتماعي والعاطفي. يداً بيد دعونا نركز كل طاقاتنا للتأكد من أن طلابنا ينشؤون بشكل جلي كما ينبغي في مجتمع مدرسي يسعى باستمرار للتميز والإنصاف.

تؤمن إدارة المدرسة الأكاديمية الدولية بأنه من المهم للمعلمين أن يكون لديهم فرص مستمرة ومنتظمة للتعلم من بعضهم البعض. التطوير المهني المستمر يبقي المعلمين على إطلاع على أحدث الأبحاث حول كيفية تعلم الأطفال، وأدوات التكنولوجيا الناشئة للفصول الدراسية، وموارد المناهج الجديدة، وفضلاً عن ذلك ضمان أفضل تطور مهني باستمرار ناتج عن تجربة وتعاون ومستوحى من العمل مع الطلاب وفهم ثقافاتهم.

لدى المدرسة الأكاديمية الدولية فئة من أكفأ المعلمين في البلاد، ونحن فخورون للغاية بما لدينا من أعضاء هيئة التدريس كما نعمل بجد لضمان أن لكل فصل دراسي معلم يتميز بالخلفية التعليمية المناسبة والخبرة  والاعتمادات الأكاديمية المطلوبة لمهمته التعليمية الحالية. نحن نؤمن بأن المعلم المؤهل والمختص والكفوء لكل طالب هو أهم عنصر في إصلاح مدرستنا، ونود أن نؤكد لكم أننا نعتبر جميع معلمينا مؤهلين تماماً لمواقعهم الوظيفية. لدى جميع معلمينا شهادات جامعية مع درجات وشهادات أكاديمية متقدمة للعديد منهم. وبالإضافة إلى ذلك، يواصل كل معلم تعلمه من خلال أنشطة التطوير المهني حيث يتم تقييم معلمينا كل عام للتأكد من رفع مهاراتهم التدريسية إلى أعلى مستوى ممكن.

وفقاً للتقويم الذي وافقت عليه هيئة المعرفة والتنمية البشرية – والذي شاركناه معكم مسبقاً كما تم نشره على موقع مدرستنا وبوابتها الالكترونية – أود تذكيركم بأن يوم الخميس القادم الموافق 27 سبتمبر 2018 سيكون يوم التطوير المهني للمعلمين. وبناء على ذلك فإن الخميس 27/09/2018 سيكون يوم عطلة لجميع طلاب المدرسة الأكاديمية الدولية.

من خلال تخصيص أيام محددة للتطوير المهني على تقويمنا طوال العام الدراسي، علينا أن نتأكد من توجيه جهودنا واهتمامنا لتلبية اثنتين من التوصيات الهامة جداً في تقرير جهاز الرقابة المدرسية في هيئة المعرفة والتنمية البشرية في دبي:

  1. يجب على فريق القيادة العليا تطوير فهم المعلمين لمعايير المناهج الدراسية وكيفية تطبيقها بفعالية في الفصول الدراسية لتلبية الاحتياجات المختلفة لجميع الطلاب في جميع المواد الدراسية.
  2. يجب على المدرسة ضمان توفير فرص تعلم متحدية ومحضر لها جيداً من قبل المعلمين بحيث تركز على تطوير المهارات في جميع المواد الدراسية باستمرار، وخاصة في اللغة الإنجليزية والرياضيات والعلوم.

هذا تذكير بجميع الأيام و التواريخ التي تم اعتمادها من قِبَل هيئة المعرفة (والذي تم التواصل معكم بهذا الشأن) حيث سيكون الطلبة في المنزل وموظفونا سيكونون مشغولين في التطوير المهني داخل المدرسة أو خارجها.

  • الخميس سيبتمبر 27 , 2018 يوم التطوير المهني الأول.
  • الخميس أكتوبر 18, 2018 يوم التطوير المهني الثاني.
  • الخميس نوفيمبر 15, 2018 يوم التطوير المهني الثالث.
  • الخميس فبراير 14 , 2019 يوم التطوير المهني الرابع.
  • الخميس مارس 14 , 2019 يوم التطوير المهني الخامس.
  • الأحد ابريل 21 , 2019 يوم التطوير المهني السادس.
  • الأحد ابريل 28 , 2019 يوم التطوير المهني السابع.
  • الأحد مايو 5 , 2019 يوم التطوير المهني الثامن.

في ملاحظة أخيرة, أود أن أؤكد لن تتم جدولة أي اجتماع لأولياء الأمور في هذه الأيام, بما جميع الموظفين العاملين سيكونون مشغولين بالتدريب وجميع فريق القيادة سيكونون مع المعلمين في هذه الأيام في المدرسة أو خارجها.

أنا أؤمن بأن العمل مع أولياء الأمور هو جانب مهم من جهودنا لمساعدة الطلاب على التعلم ونحن نرحب باهتمامكم بنا كما نتطلع إلى تعاونكم وتفهمكم ودعمكم لنا.

يرجى عدم التردد بالاتصال على رقم المكتب: 042800993 في حال لديكم أي استفسارات.

وتفضلوا بقبول فائق الاحترام،

حليمة قاروط

مديرة المدرسة

Leave a Reply

Your email address will not be published.